Napojení eshopu na účetní systém Pohoda

Naše aplikace pro internetový obchod umožňuje kompletní propojení s účetním systémem POHODA. Eshop s účetním systémem komunikuje ohledně:

  • Objednávek
  • Faktur
  • Zákazníků
  • Skladu
  • Produktů

Specifikace modulu WebRevolution POHODA adaptér:

  • Vzájemné datové přenosy probíhají díky adaptéru, který je nainstalován na stejném stroji
  • Eshop si z POHODY vyžádá dotazem XML s daty (proces je dobře optimalizován, eshop nic nepřenáší dvakrát – značný nárůst rychlosti)
  • POHODA si z eshopu vyžádá dotazem XML potřebná data a informuje o úspěšnosti provedené operace
  • Adaptér umožňuje flexibilní nastavení agend pro synchronizaci

Import objednávek z eshopu do POHODY

  • Nutné označení objednávky pro přenos v administračním rozhraní internetového obchodu (ideálně v momentu jejího vyřízení)
  • Přenos pouze těch objednávek, které obsahují všechny produkty spárované s produkty v ES POHODA

Import faktur z eshopu do ES POHODA

V případě, že chcete spravovat faktury přímo v internetovém obchodě, je možné povolit import těchto faktur přímo do ES POHODA.

V tomto případě zdůrazňujeme, že pokud importujete do POHODY přímo faktury a nikoliv objednávky, POHODA neprovádí navázání položek faktur na položky skladu. Nedojde tedy ke změně množství produktů na skladě.


Označování zaplacených objednávek v internetovém obchodě

V současné podobě nepodporuje v přímých XML exportech ES POHODA informace o stavu zaplacených faktur či objednávek. Je ale možné využít funkci přímých CSV exportů s ES POHODA. Export se generuje přímo v účetním systému (spuštěním exportu agendy vydaných faktur do CSV souboru). Export musí nutně obsahovat sloupce „Občj“, „K likvidaci“ a „Datum“.

Postup pro označení zaplacených objednávek

  1. Vytvoření CSV exportu agendy vydaných faktur v ES POHODA
  2. V adaptéru spustíte funkci Individuální operace à Export objednávek z CSV z souboru
  3. Vyberete CSV soubor a kliknete na „Otevřít“
  4. Tím dojde k rozlišení zaplacených faktur v POHODĚ a s nimi souvisejících objednávek, které poté budou v internetovém obchodě označeny jako zaplacené.

Synchronizace zákazníků

Eshop umožňuje synchronizaci zákazníků z ES POHODA. Jedná se o doplňkovou možnost k přenosu zákazníků registrovaných v internetovém obchodě do adresáře účetního systému. Objednávka vždy obsahuje celou aktuální adresu zákazníka nezávisle na datech v adresáři účetního systému.


Synchronizace stavu skladu

Důležitou součástí synchronizace je synchronizace stavu skladu. Při synchronizaci stavu skladu probíhá obousměrná komunikace mezi eshopem a účetním systémem.

ES POHODA -> eshop

  • Přenos stavu skladových zásob, případně je možné přenést i aktualizaci cen.
  • Dochází k párování produktů podle kódu produktu (po odeslání objednávky z eshopu pak můžeme určit, o který produkt v ES se jedná)

Eshop -> ES POHODA

Z internetového obchodu se směrem do účetního systému přenášejí veškeré informace o produktech a skladových zásobách.


Kolik to stojí?

Napište nám o Vašem záměru přes kontaktní formulář a obratem vám pošleme nezávaznou cenovou nabídku, nebo zavoláme a domluvíme si schůzku.