Napojení na platební bránu České spořitelny
Platební brána České spořitelny pro online platby v eshopech používá 3D Secure řešení. To splňuje ty nejnáročnější požadavky na bezpečnost a komfort internetových transakcí nejen z pohledu obchodníků, ale i nakupujících zákazníků.
Přijímané platební karty
- VISA
- VISA Electron
- MasterCard
- Maestro
Platba platební kartou České spořitelny na internetu
- Platba je bezpečná, údaje jsou zadávány zpracovatelské bance přímo
- Obchodník nemá přístup k údajům platební karty
- Přenos dat se uskutečňuje přes zabezpečený HTTPS protokol, který citlivé informace šifruje
- Bezpečnou platbu zaručuje i přítomnost log „Verified by Visa“ kartové společnosti VISA a „MasterCard SecureCode“ společnosti MasterCard
Výhody platební brány
Pro obchodníka
- Bezpečnost nabízeného řešení
- Vysoká důvěra držitelů karet
- Zvýšení počtu uskutečněných transakcí
- Vysoká rychlost provedení platby
- Přesná kontrola uskutečněných plateb
- Nadstandardní uživatelský komfort
Pro zákazníky
- Vysoká bezpečnost a transparentnost probíhající transakce
- Vysoká důvěryhodnost obchodníků podporující 3D Secure
- Veškerá komunikace probíhá přímo mezi zákazníkem a Českou spořitelnou bez prostředníka
Způsob platby
Při online platbě platební kartou v internetovém obchodě vyplňuje držitel platební karty údaje o kartě přímo na platební stránce České spořitelny. Česká spořitelna zajistí bezpečný a zakódovaný přenos dat a obchodníkovi sdělí až výsledek autorizace, čímž mu dá pokyn k vyřízení objednávky. Tím je znemožněno zneužití platební karty subjektem, od kterého si zákazník zboží kupuje a také eliminováno riziko nechráněného přenosu dat po veřejné veřejné počítačové síti. O výsledku transakce jsou obchodník i zákazník informováni emailem.
Pokud platba nelze zpracovat, držitel platební karty je informován o možném důvodu, např.:
- Údaje o platební kartě nejsou vyplněny správně
- Na účtu držitele není dostatek finančních prostředků pro provedení transakce
- Platební karta není určena pro transakce u internetových obchodů
Technické podmínky aplikací eCommerce pro eshopy
- Příslušná část internetového obchodu musí být zabezpečena protokolem HTTPS
- Řešení obsahuje zadávání bezpečnostního prvku, tzv. CVV2, resp. CVC2 (trojmístný kód zpravidla umístěný na zadní straně karty)
- Platební brána komunikuje i v anglickém či německém jazyce
- Platební brána akceptuje i cizí měny – EUR, USD, GBP
- Před ostrým spuštěním platební brány na eshopu probíhá testování mezi eshopem a bankou.
Úpravy nutné pro integraci platební brány České spořitelny do eshopu
- Vytvoření nebo případná úprava formuláře odesílajícího data (POST do systému České spořitelny)
- Úprava databáze (zavedení potřebných polí)
- Vytvoření skriptů „validation“ a „confirmation“ pro kontrolu dat přijatých od České spořitelny, s daty uloženými v databázi. Skripty musí přijmout proměnné, provést kontrolu a odpovědět HTML řetězcem.
- Vytvoření „OK“ a „NOK“ stránek, na které je držitel karty platebním systémem České spořitelny přesměrován po dokončení transakce (stále přenášeno identifikační číslo platby, tzn. je možno pomocí skriptů zapisovat např. do databáze status transakce)
- Validation a confirmation skripty musí být zabezpečené protokolem SSL. Tyto adresy tedy začínají HTTPS.
Poplatky
Česká spořitelna neúčtuje žádný vstupní ani měsíční paušální poplatek. Jediným nákladem je poplatek z každé uskutečněné transakce. Výše poplatku je stanovena individuálně na základě poskytnutých obchodních informací ze strany klienta. Nižší poplatek je možné dohodou při obchodním jednání a to pro transakce prováděné platebními kartami vydanými Českou spořitelnou, s ohledem na nižší náklady spojené se zpracováním těchto transakcí.
Zdroj: Česká spořitelna a.s.
Více informací na www.csas.cz